The Sims (הסימס) היא סדרת משחקי מחשב מצליחה פרי פיתוחם של ויל רייט וחברת "Maxis" אשר הופצה על ידי חברת EA Games. תפקידו של השחקן הוא לנהל את חייהן של דמויות וירטואליות המכונות "סימס" (Sims; ביחיד: "סים") בסביבת חיים משתנה בהתאם למשחק.

נכון לשנת 2011, הסימס היא סדרת משחקי ה-PC הנמכרת בכל הזמנים. ‏‏

המשחק הופץ לראשונה בארצות הברית בפברואר שב2000 וזכה להצלחה. עד שנת 2005 נמכרו יותר מ-16 מיליון עותקים (אם כוללים גם את חבילות התוספות השונות, שווקו עד שנת 2007 יותר מ-70 מיליון עותקים ברחבי העולם). המשחק זכה בפרסים רבים כולל פרס המשחק הטוב ביותר לשנת 2010 של מגזין GameSpot (בעברית: גיימספוט).

בדומה למשחקים קודמים של חברת "Maxis", "הסימס" נוטה לחדשנות ונחשב בעיני רבים לאחד המוצלחים ביותר בתחום משחקי המחשב, למרות העובדה שמשחקים שקדמו לו הציגו את אותו רעיון כללי (כגון סים סיטי שהתמקד בבניית ערים). הסיבה לכך היא שהמשחק מתמקד בחייהן של דמויות המשחק הווירטואליות, "הסימים", ולא ביעדים מוגדרים (כגון בניית עיר, פארק שעשועים, חווה ועוד). המשחק מאפשר לשחקן שליטה מוחלטת בניהול כל תחומי החיים של הדמויות וכן בקביעת היעדים אליהן הן תשאפנה. האמצעי ההכרחי לכך הוא בניית אזור המחיה של הדמויות, ארגון זמנן (קביעת סדר יום) והחלטה על הפעולות שעליהן לעשות על מנת להגשים את שאיפותיהן.

בשנת 2002, הפך "הסימס" למשחק המחשב הנמכר ביותר בהיסטוריה. הצלחתו מוסברת בעיקר בזכות העובדה שהמשחק משך נשים וגבריםכאחד, דבר לא שגרתי בשוק משחקי המחשב, אשר נחשב לשוק גברי בעיקר הנשלט ברובו על ידי נערים. הצלחתו העצומה של המשחק הובילה להפצת שבע חבילות הרחבה וכן לגרסאות המשך שונות (גם בגרסאות פלייסטיישןאינטרנט ואיי פוד).

בישראל משווק המשחק על ידי חברת הד ארצי (המשחק לא תורגם לעברית) וזוכה להצלחה רבה.

רקע

הרעיון למשחק נולד במוחו של ויל רייט בשנת 1990 לאחר שאיבד את ביתו ורכושו בשריפה. בזמן שבנה בית חדש, רייט החל לחשוב על משחק שמדמה את החיים. הוא האמין שביכולתו לתכנת ולעצב משחק כזה- בית בובות דיגיטלי, כפי שהגדיר אותו.

בשנת 1993 פנה רייט לחברת "Maxis" והציע להם את הרעיון. הרעיון נדחה בשל חוסר אמונם של אנשי החברה במוצר, ומתוך הנחה שהמחשבים של אותה תקופה אינם מסוגלים לתמוך במשחק. בשנת 1995 חברת EA Games (שהפכה ב-1997 לחברת האם של "Maxis") הציעה לרייט להמשיך לפתח את המשחק.

באותה שנה החל תהליך פיתוחו של המשחק, שזכה לשם "Project X" (בעברית: פרויקט X). כעבור שנתיים המשחק קיבל את שמו הרשמי- "The Sims", שם שנועד להציג את המשחק כשלב נוסף בשורת משחקי הסימולציה הקודמים שפיתח רייט (כגון סימסיטי).

מבנה המשחק

הסימים

בתחילת המשחק השחקן יכול לבחור דמויות שיהוו את משפחתו - "סימים" (ניתן ליצור משפחות המורכבות הכוללות 1-8 דמויות, לא כולל חיות) ושעליהן הוא ישלוט במהלך המשחק. באפשרות השחקן ליצור בעצמו את הדמויות ולקבוע את תכונותיהן, את מראן ואת לבושן. אף על פי שהשחקן שולט בהן ישירות, יש לדמויות גם מידה מסוימת של רצון חופשי: הן יכולות לפעול באופן עצמאי ולעתים גם להתנגד לפקודות השחקן. השחקן יכול לתת דגש על פיתוח כישורי הדמויות על ידי הקצאת שעות התעמלותקריאה או שעות המוקדשות לאומנות, על ידי קביעת סדר היום של הדמויות תוך התחשבות בצרכיהן. על השחקן מוטל גם לנהל את הפעולות היומיומיות כדוגמת שינהאכילה, רחצה ועוד. אם השחקן לא ימלא את צרכיהן, הדמויות יכולות לחלותלרעוב ואף למות. לסימים ישנו מד "מצב רוח", המראה את מצב רוחם. מצב רוח ירוד גורם לדיכאון ולשעמום. אולם לא משנה עד כמה מדוכאות דמויות הסימים תהיינה, הן לא תוכלנה להתאבד או לפתח מחלות נפש אחרות, כיוון שהמשחק מיועד גם לילדים. למרות זאת, הסימים מסוגלים להעליב דמויות אחרות, לסטור להן ואפילו לפעול באלימות.

מלבד עיצוב הסימים, על השחקן לדאוג למגורים למשפחה שיצר. במשחקים 1 ו-2, כל משפחה מקבלת סכום כסף התחלתי של §20,000 (סימולאון - כספם של הסימים, בעזרתו ניתן לקנות לסימים בית או חלקת אדמה) אך במשחק השלישי הסכום משתנה בהתאם למספר הסימים הנע בין

§16,000 ועד

§30,000. הכסף משמש גם לבניית או הרחבת הבית ולעיצובו (ישנו מבחר של יותר מ-150 אביזרי בניה אותם ניתן לרכוש עבור הסימים). למעשה, נושא עיצוב הבית זכה לאהדה כה רבה בקרב השחקנים, עד שמעריצים רבים החלו להפיץ באתרי אינטרנט שונים תוספות לריהוט הניתנות להוספה למשחק המקורי.

לאחר יצירת המשפחה וקניית הבית, מתחילים חיי הסימים - המבוגרים צריכים ללמוד או ללכת לעבודה כך שלא יחסר להם כסף והילדים צריכים ללכת לבית ספר על מנת למלא את מטלותיהם לשם קידום והצטיינות בעבודה (לרוב בעזרת פעולות שונות המפתחות את כישוריהם). הסימים מבלים את זמנם יחד בפעילויות רבות ושונות ועוסקים בתחומי עניין שהם אישיים לכל דמות ותלויות באופייה. המשחק בנוי כך שהשחקן נדרש להחליט כיצד לנצל את זמנן הפנוי של הדמויות כדי שתוכלנה לפתח כישורים שונים כגון שיפור תהליכי חשיבה ויצירתיות על ידי הוספת פעילויות מתאימות לסדר יומן. השחקן צופה באיזה שלב נמצאת הדמות ברכישת יכולת מסוימת, ויכול לפעול להגברת היכולת תוך שימוש במשאבים שונים אשר זמינים עבורו במהלך המשחק. בנוסף, על השחקן לספק את צרכיהן החברתיים של הדמויות על ידי השתתפות באירועים חברתיים. כמו כן עליו לפתח את כישוריהן החברתיים של הדמויות באמצעים שונים. הדמויות מגיבות לאירועים חיצוניים בעצמן באמצעות מנגנון הרצון החופשי שיש להן.

השליטה בדמויות מבוססת לחלוטין על העברת הנחיות השחקן לדמויותיו כך שתוכלנה להשתמש בחפצים שונים (טלוויזיהרדיו, כלי בישול השונים ומשחקים) ולבצע בהם פעולות שונות.

הסימס 3

בשנת 2006 הודיעה חברת "Maxis" כי החלה בפיתוח משחק נוסף בסדרת הסימס – הסימס 3. המשחק יצא בתאריך ה-2 ביוני 2009. התוספות העיקריות במשחק זה: תכונת האינטליגנציה של הסימים, שינויים באופן יצירת הדמויות, כגון: בחירה חופשית של צבע העור, העיניים והשיער ומשקל הסימים. ניתן גם לערוך פרטים קטנים יותר. בנוסף, לכל סים מאפיינים ייחודיים, כגון העדפות של צבעים מסוימים, ארוחות מועדפות וסוגי מוזיקה מועדפים. אפשר לבחור להם מזלות. בנוסף מושם הדגש על האופי הייחודי לכל סים. מתוך רשימה ארוכה של תכונות אופי שונות ניתן לבחור מספר תכונות אופי המשתנות בהתאם לגילו של הסים. בעזרת תכונות אלה, הסימים שונים זה מזה.

לתכונות הבנייה והריהוט נוסף ממשק חדש ומתקדם המאפשר לשחקן להתאים כל חפץ על פי טעמו האישי וזאת באמצעות בחירת צבע, תבניות טקסטורה ואת סוג חומר הגלם של הרהיט.

תכונת המשחקיות שודרגה ולראשונה קיימות אפשרויות תקדימיות בסדרת הסימס: אפשרות "Story progression" אשר מאפשרת לכל הסימים בשכונה להמשיך באופן אוטונומי לחלוטין את חייהם: לגדול, להתחתן, לעבור דירה, להתקדם, להוליד ילדים וכן הלאה. תכונה חדשה נוספת היא "עולם חופשי": כעת הסימים יכולים לטייל באופן חופשי ברחבי השכונה וזאת בזכות סנכרון מושלם עם זמני השכונה הכללית. כמו כן, לסימים יש אפשרות אינטארקציה עם כל מבנה ומבנה בשכונה (חדר כושר, מוזיאון וכו').

תכונת ההזדמנויות שודרגה וכעת לסימים מוצעות הזדמנויות לשיפור יכולותיהם המקצועיות וקידום בתחום הקריירה, זאת באמצעות משימות אקראיות אשר יוצעו במהלך המשחק ויבטיחו קידום או גמול בדמות כסף או פרס.

גם משחק זה זכה להצלחה, ונראה כי אף יותר מהסדרות הקודמות. הוא מכר כ-1.4 מיליון עותקים בשבוע הראשון לצאתו.‏.[2]

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב. לחצו כאן עכשיו כדי להירשם או להתחבר!

תגובות אחרונות

מאת: maiusha
תאריך: 07/01/2014
הודעה: גם אני נגד התעללות בחיות !!....
מאת: maiusha
תאריך: 27/12/2013
הודעה: כל מי שעונה נכון על השאלות טריוויה מקבל מלא לייקים לפייסבוק שלו ולאתר שלו !!




כניסות שונות: 28882
עמודים נצפים: 29806
האתר עודכן לאחרונה בתאריך 25.08.2014

האתר ליפסגלוס נבנה באמצעות מומו אתרים - בניית אתרים לילדים בחינם.
כל הזכויות שמורות ל ו \ או ליוצרי התוכן המקוריים. רוצים לבנות אתר בחינם? לחצו כאן עכשיו!
נתקלתם בתוכן פוגע? תוכן מפר זכיות יוצרים? לחצו כאן כדי לדווח לנו.